Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

600 tysięcy punktów ładowania dla klientów Volvo

Karol Rewczuk, manager ds. elektryfikacji i zrównoważonego rozwoju w Volvo Car Poland, opowiada o zupełnej nowości, jaką Volvo zaoferowało swoim klientom kupującym samochody elektryczne.

Tomasz Siwiński: Czym jest VPCS i na czym ma polegać współpraca?
Karol Rewczuk
Manager ds. elektryfikacji i zrównoważonego rozwoju w Volvo Car Poland

Volvo Public Charging Service (VPCS) jest nową usługą ładowania, stworzoną we współpracy z firmą DCS. Daje ona właścicielom elektrycznych Volvo dostęp do publicznych stacji ładowania ponad 1000 różnych operatorów, a wystarczy do tego tylko jedna umowa. Obejmuje ona usługi nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach UE. Wraz z uruchomieniem VPCS w Polsce, właściciele pojazdów elektrycznych Volvo otrzymają możliwość korzystania z prawie 600 tysięcy punktów ładowania poprzez aplikację Volvo Cars lub według preferencji także poprzez dedykowaną kartę do ładowania Volvo. Usługa jest dostępna dla właścicieli zarówno obecnie dostępnych na rynku aut elektrycznych – Volvo C40 oraz Volvo XC40 Recharge – jak i tych, które już niedługo wyjadą na polskie drogi. Mam tu na myśli najmniejsze z rodziny Volvo EX30, samochód klasy SUV-B Premium, oraz największe w naszym portfolio Volvo EX90. W Polsce VPCS startuje 30 listopada tego roku, czyli już za moment.

Samochód elektryczny możemy ładować w domu, w miejscu pracy, ale aby był w pełni użyteczny w czasie podróży, również zagranicznych, także na szybkich ładowarkach publicznych. Mam elektryczne Volvo i chcę dostać się do Strasburga, muszę mieć w telefonie kilka aplikacji operatorów ładowania, kilka kart? Jak to wygląda w praktyce?
Usługa VPCS powstała właśnie po to, aby ułatwiać ładowanie pojazdów elektrycznych. Właściciele Volvo od teraz nie muszą już instalować wielu aplikacji różnych operatorów, zamawiać kilkudziesięciu różnych kart do ładowania tylko po to, aby móc spokojnie dojechać do celu. Rejestrując się w usłudze VPCS, mamy dostęp do całej sieci ładowania, która współpracuje z DCS w jednym miejscu. Wystarczy do tego jedynie aplikacja Volvo Cars oraz karta do ładowania Volvo. Dodatkowo, planowanie trasy ułatwia wbudowana aplikacja Google Maps, która po wprowadzeniu celu podróży skalkuluje oraz wyświetli na ekranie samochodu informację o tym, z jakim poziomem naładowania dojedziemy do celu oraz w razie potrzeby zasugeruje postoje na trasie potrzebne na doładowanie.



Gdybym poprosił Pana o dokończenie zdania: Aplikacja Volvo Cars to..?
Aplikacja Volvo Cars to narzędzie, które jest częścią całego ekosystemu związanego z usługami ładowania elektryków, która może diametralnie zmienić podejście sceptyków, ponieważ jest uproszeniem obsługi tych samochodów. Oprócz podstawowych funkcji łączności z samochodem, użytkownicy aut Volvo z poziomu aplikacji są w stanie zarządzać swoim kontem do ładowania, zdalnie uruchamiać ładowanie swojego pojazdu, wyszukiwać stacje ładowania, które go interesują, czy umówić wizytę serwisową albo wezwać pomoc w razie potrzeby.

Flotowcy, ale także właściciele mniejszych działalności, cenią czas i prostotę. Czytam u Państwa na stronie, że oferujecie dostęp do niemal 600 tysięcy punktów ładowania w Europie i jednolity, prosty system płatności. Proszę przybliżyć ten temat.

Cała prostota systemu polega na pełnej kompatybilności usług ładowania z aplikacją Volvo Cars. Klienci z poziomu aplikacji Volvo Cars mogą wyszukiwać stacje ładowania i sprawdzać ich cennik. Poza tym otrzymają możliwość wyboru opcji abonamentowych, pozwalających uzyskać preferencyjne stawki na wybranych stacjach ładowania. Opłaty są pobierane z karty kredytowej, która zostanie spięta z aplikacją Volvo Cars. Niezależnie od tego, czy będziemy ładowali się w Polsce, czy w innym kraju UE, zapłacimy dokładnie w ten sam sposób.

Coraz częściej można usłyszeć o funkcji Plug&Charge. Jest ona dostępna w modelu EX90. Jakie niesie korzyści dla klientów?
Funkcja Plug&Charge to najwygodniejszy sposób ładowania samochodu, gdzie cała czynność jest ograniczona jedynie do włożenia kabla do ładowania do gniazda samochodu. Autoryzacja odbywa się całkowicie automatycznie, bez potrzeby korzystania z aplikacji, karty do ładowania czy terminala płatniczego. Klient musi jedynie zarejestrować wcześniej usługi ładowania VPCS. Jednakże należy pamiętać, że nie każda stacja ładowania jest kompatybilna z Plug&Charge.



Jednym z elementów, który budzi najwięcej pytań wśród klientów biznesowych, jest rozliczanie ładowań. W przypadku paliwa kierowca otrzymuje kartę paliwową, zbiorczą fakturę. W przypadku ładowania wydaje się, że zmiennych jest więcej. Jaką cenę zapłacimy, jak rozliczyć prąd, skąd wziąć FV?
To prawda, dotąd rozliczanie ładowania mogło przysparzać flotowcom czy klientom biznesowym trochę zachodu. Wraz z usługą VPCS upraszczamy ten proces. Tworząc konto biznesowe w usłudze VPCS, rozliczenie opłat za ładowanie będzie się odbywało w cyklu miesięcznym, a po jego zakończeniu klient otrzyma fakturę, która będzie uwzględniała wszystkie sesje ładowania zarejestrowane w danym miesiącu. Nasza usługa będzie więc działać analogicznie do kart paliwowych, z tą jednak przewagą, że nie ogranicza użytkownika pojazdu do konieczności korzystania ze stacji jednej marki. To daje ogromną swobodę, której dotąd użytkownicy samochodów spalinowych i elektrycznych nie mieli.

 

Przeczytaj również
Popularne